DETOK

APA ITU DETOKS ?

12:00


Teks : Kak Bed
Imej : Google dan Canva editing

Bulan Ramadhan 1437 dah berakhir.
Alhamdulillah kerana kita masih di beri peluang untuk merasai Ramadhan tahun ini.

Sebenarnya bulan Ramadhan ini banyak membentuk sahsiah diri dan amalan kita seharian.


Ada yang ambil peluang untuk terus berhenti merokok, ada yang belajar untuk jadi lebih sabar, ada yang belajar mendalami Al Quran dan ada juga yang menjadikan bulan Ramadhan ini permulaan untuk proses berdiet. Aha!

Apabila kita berpuasa, badan kita akan melakukan proses detoks secara semulajadi.Detoks dilakukan untuk memastikan sistem penghadaman usus bekerja dengan sepatutnya dan bagi memastikan kulit lebih bersih serta segar.


Selain itu, ia juga turut memastikan sistem buah pinggang kita berjalan dengan lancar.

Jadinya perkara pertama yang harus ada dalam list bagaimana berdiet adalah detoks.


Ramai yang komplen diet tak menjadi walau dah makan itu ini, amalkan perbagai petua atau dah ikut kelas aerobik pun tapi hasilnya susah @ lambat nak nampak.

KUNCI diet sebenarnya adalah DETOKS.Apa itu detoks?

Detoks (juga dipanggil pembersihan badan) dalam konteks perubatan alternatif terdiri daripada pendekatan yang bertujuan untuk membersihkan badan daripada "racun" - bahan-bahan berbahaya yang terkumpul yang didakwa boleh memberi kesan yang tidak diingini ke atas kesihatan individu dalam jangka masa pendek atau panjang. 


Detoksifikasi biasanya termasuk satu atau lebih daripada yang berikut: diet, berpuasa,  memakan secara eksklusif atau mengelakkan makanan tertentu (seperti lemak, karbohidrat, buah-buahan, sayur-sayuran, jus, herba, atau air), pembersihan kolon.




Secara ringkasnya, bila kita nak berdiet memang WAJIB DETOKS dulu.

Kita keluarkan segala kotoran kotoran yang bertoksid agar proses diet kita berjalan lancar.Bila badan dah 'BERSIH' jadi mudahlah kita meneruskan diet kita dan in shaa Allah dapat tampil langsing dan menarik.

Paling penting kita akan rasa tubuh akan lebih sihat,alhamdulillah.

Jom bersama amalkan.
017-2015485 ( WhatsApp )

You Might Also Like

0 comments

RAHSIA NAK CANTIK FB

WAHM SOHO